Photo Rating Website
Strona początkowa krzyżak E36 kratki VEMA KRUS Łódź KRS fi
krzywa felga objawy tyłu

aaaahaha . XDaaaa

Temat: Drzenie kierownicy prz 120 km/godz

Abstrahujac od tego, ze to jakis dziwny rozmiar opon, to opisane objawy wynikaja najpewniej z krzywych felg i/lub niewywazonych kol. Kupiles uzywane opony? Moga byc nierownomiernie zuzyte, co spotegowalo efekt sprzed wymiany. 120km/h to taka klasyczna predkosc, bym powiedzial. W kazdym aucie ktorym jezdzilem i jezdze - zawsze przy objawie drzenia kierownicy przy tej predkosci okazywalo sie, ze sa niewywazone kola.

Opony kupilem nowe.I wlasnie po wymianie doszly mi te dziwne wibracje z przodu.W lipcu jade autem do Polski i jakos nie usmiecha mi sie jazda 80 mph/h przez 1500 km. Na razie dzieki za odpowiedz.Dzis jade do goscia i niech probuje jeszcze raz wywazyc.
A co w przypadku krzywych felg???.Moze sprobowac przekladki z tylu do przodu???Przynajmniej wyeliminuje jedna opcje,oczywiscie o ile te tylne sa OK

Dzieki,pzdr

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=111574



Temat: Wymiana łożysk amortyzatorów opis i fotki na str.7
Ciekawy cytat na temat poduszek amortyzatora z Forum Opel 24:

"Objawy zużytych poduszek amortyzatora:

- stuki przy podskokach koła, na pagórkowatych nierównościach podbijających, rzadziej na dziurze jak koło miękko się wtacza

czyli dziury z ostrymi krawędziami, podbitki na podwyższeniach ok 2cm itp - tutaj obserwuję stuki

- ściąganie przy przyśpieszaniu lub spowalnianiu, zazwyczaj w odwrotnym kierunku dla przyśpieszania i hamowania

- zmiana kierunku jazdy przy ostrym hamowaniu, odczucie niestabilności, pływania, drgania na kierownicy

- drgania na kierownicy już przy małych prędkościach (drgania przy dużych to zdeważone starością tarcze, lub krzywe felgi, ale to osobny temat)

przy podmuchach wiatru zmiana kierunku jazdy

- przy ruszaniu, np. na skrzyżowaniu w lewo 90 stopni, odczucie jakby całe zawieszenie się ruszało

objawy nasilają się przy silnym operowaniem gazem, gwałtownym przyśpieszaniu na skręconych kołach czujesz jak koła uskakują, np. jak ruszasz np. z parkingu w bok

- odczucie przesuwania się raczej góry pojazdu, mniej pływania dołu - jak jest przy np. wybitych dolnych sworzniach kulowych mocowania piasty koła do wahacza dolnego"

W sumie takie gówienko, a tyle denerwujących objawów powoduje.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30125


Temat: [koło] Luz i brzeczenie :| co zrobic aby objawy ustały ?
Witam;] mam problem z kolem w mojej meridzie ...otóż dziś zauwazylęm,ze tylne koło ma delikatny luz, moze z milimetr albo mniej, (chodzi o to,ze ciut sie kolebie na boki) no i od nowosci powyzej 25km/h coś mi brzęczy w kole(tak mi sie wydaje) naciąg szprych jest dobry, kolo nie ma krzywej felgi itd. rower ma 150km przebiegu... ja pozbyć sie luzu i co z tym brzęczeniem ??

Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=13632


Temat: Matiz się trzęsie przy 70km/h
Jak ostatnie 130 km robiła kobieta i ten problem po tej jezdzie wystąpił, to jest wysoce prawdopodobne że któraś z felg zaliczyła krawężnik i jest krzywa. Ja miałem takie coś w poprzendim aucie przy krzywej feldze, tyle że dodatkowym objawem były też wibracje kierownicy (krzywa felga była z prozdu u mnie występowało to przy od 105 do 120 km) tutaj może byc z tyłu.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1305387.html


Temat: Krzywe, przekoszone autko, czy zbieżność i felgi?
Moja Madzia dziwnie się zachowuje, przy hamowaniu na śniegu, kierownica prosto, tył wyprzedza przód i auto sunie bokiem, czasem w prawo, czasem w lewo, ale dużo częściej jest to znoszenie na lewą stronę.

Ostatnio wymieniony drążek kierowniczy bo zderzeniu z krawężnikiem i zbieżność ustawiona 'na oko'.

Co byście obstawiali i jak to sprawdzić?

Boję się, że autko jest przekoszone i nic innego jak pozbycie się jej nie pomoże.

Szkoda byłoby bo autko jest piękne, zakochałem się w marce, sporo włożyłem w ten samochód serca i pieniędzy i nie wyobrażam sobie innego samochodu, ale cenie sobie bezpieczeństwo, a jazda bokiem po polskich drogach mi się nie uśmiecha.

Organoleptyczne sprawdzenie śladów na śniegu na prostej drodze: lewa strona zostawia jakby dwa ślady, ale to też taki test 'na oko'.

Może felgi krzywe i zbieżność, chociaż podczas jazdy nic straszliwie nie bije, żeby usłyszeć.

Druga sprawa to że autko lekko znosi na lewo na prostej drodze, nie jest to ostre znoszenie, przypuszczam, że tutaj zbieżność się kłania, po wymianie drążka.

Ale co byście polecali zrobić? Jakaś stacja diagnostyczna, zbieżność i sprawdzą mi wszystko dokładnie? Żebym wiedział czy pakować kasę w auto czy się go pozbyć?

Ile takie sprawdzenie może mnie kosztować i co może być z takich mniej poważnych rzeczy, że są takie objawy?

Zakochałem się w autku, dlatego prosiłbym o konkretne odpowiedzi i rady.

Bo z "Madzią" jak z kobietą
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=68991


Temat: zawieszenie - niestabilna jazda
Krótko i szybko, bo teraz nie mam zbytnio czasu na pisanie:
- amorki, wymień bo one moga powodować drgania i ciąganie,
- jak je wymienisz i dalej to samo to sprawdz dobrze zawieszenie, czy nie ma luzów, zwłaszcza wahacze góra i dół, reszta tez jest wazna ale wahacze najbardziej,
- mozesz mieć lekko krzywe felgi, koła beda wywazone, ale da się to odczuc własnie przy tych predkościach 150-170 km/h,
- jak felgi są ok, koła sa wywazone, to je jeszcze doważ np.: we wrocku na legnickej na stacji shella, to działa,
- tarcze hamulcowe jak maja bicia to tez może byc taki efekt,
- opony jak sa szerokie to na bank będzie nosić, np.: w koleinach, ja założyłem szerokość 205 bo jest optymalna dla Beemki,
To tyle, e34 mają takie zakusy na noszenie ale jak jest wszystko cacy to jedzie jak po stole. Koleiny to jednak zmora Bawarek.

Jeszcze jedno - może to wydać się śmieszne - ale ta autostrada Opole-Wrocław jest taka jakby pofalowana. Odczuwa się to zwłaszcza przy dużych prędkościach i tego nie widać. Też myślałem że koła nie wyważone, że nosi, drga, itp, a po paru przejazdach na pewnych jej odcinkach faktycznie wystepują takie objawy. Na innych odcinkach za opolem, koło krakowa i w Niemczech jedzie mi jak po stole. Po prostu taka droga. Sprawdż to na jakimś innym odcinku drogi - bezpiecznym oczywiście dla takich prędkości.

Krzysiek.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=9596


Temat: zawieszenie - niestabilna jazda

Krótko i szybko, bo teraz nie mam zbytnio czasu na pisanie:
- amorki, wymień bo one moga powodować drgania i ciąganie,
- jak je wymienisz i dalej to samo to sprawdz dobrze zawieszenie, czy nie ma luzów, zwłaszcza wahacze góra i dół, reszta tez jest wazna ale wahacze najbardziej,
- mozesz mieć lekko krzywe felgi, koła beda wywazone, ale da się to odczuc własnie przy tych predkościach 150-170 km/h,
- jak felgi są ok, koła sa wywazone, to je jeszcze doważ np.: we wrocku na legnickej na stacji shella, to działa,
- tarcze hamulcowe jak maja bicia to tez może byc taki efekt,
- opony jak sa szerokie to na bank będzie nosić, np.: w koleinach, ja założyłem szerokość 205 bo jest optymalna dla Beemki,
To tyle, e34 mają takie zakusy na noszenie ale jak jest wszystko cacy to jedzie jak po stole. Koleiny to jednak zmora Bawarek.

Jeszcze jedno - może to wydać się śmieszne - ale ta autostrada Opole-Wrocław jest taka jakby pofalowana. Odczuwa się to zwłaszcza przy dużych prędkościach i tego nie widać. Też myślałem że koła nie wyważone, że nosi, drga, itp, a po paru przejazdach na pewnych jej odcinkach faktycznie wystepują takie objawy. Na innych odcinkach za opolem, koło krakowa i w Niemczech jedzie mi jak po stole. Po prostu taka droga. Sprawdż to na jakimś innym odcinku drogi - bezpiecznym oczywiście dla takich prędkości.

Krzysiek.


Mam Pytanie czy w E34 trzeba wymieniać cały wachacz czy można tylko wymienić tą tuleje nr 8 na zdjęciu poniżej.

Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=9596


Temat: 330d Wibruje, buczy z tyłu auta podczas jazdy
Ja ma podobne objawy w swojej e91;/ I wszyscy rece rozkladaja, jedni mowia ze to felga krzywa (0_0) A SEWIS BMW w GOerlitz rozlozyl rece i powiedzieli ze ich zdaniem to polos z tyłu. Co mechanio to inna diagnoza, z tym ze u mnie buczy i wibruje tez przy jezdzie w miescie na niskich obrotach powyzej 2 tysiecy i od 3 biegu w gore juz jest to malo odczuwalne.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=126766


Temat: coupe 1,6
Ale konkretnie to chodzi ci o coś takiego że przy gwałtownym ruszaniu tył zaczyna zamiast buksować to podskakiwać? Miałem takie objawy i zniknęły przy okazji wymiany felg na inne i teraz mam normalnie. Wydaje mi się że może miałem felgę krzywą i w pewnym momencie podrzucało ją do góry.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=88084


Temat: Sciagnie auta
Witam! Wiem ze jest duzo tematow o sciaganiu i o wibracjach ale zaden mi nie pomogl dlatego zakladam temat. Mam problem podczas jazdy sciaga mnie na prawo dosyc mocno tzn jak puszcze kierownice to czasami odrazu sciaga a czasami po czasie i to raptownie i jeszcze pojawily sie wibracje przy 120km/h dodam ze wymienione sa wahacze gorne i dolne i laczniki i oczywiscie zbieznosc ustawiona. Problem byl na zimowych kolach, pare dni temu zalozylem nowe felgi i nowe opony i jest to samo. Wiem ze problemem moze byc luz na zawieszeniu ale mam wszystko wymienione i ktos tez pisal o krzywych tarczach hamulcowych, dlatego chcialbym sie dowiedziec co jeszcze moze byc przyczyna sciagania auta i wibracji na kierownicy. Czy tyl tez ma duzy wplyw na te objawy jesli tak to co dokladnie?
Prosze o rady
Pozdrawiam Maciej
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=127853


Temat: terpanie kierownica przy 80-90km/h

Mam pewien problem z terpaniem kierownicy. Przy hamowaniu od predkosci 90 km do 80 kierownica zaczyna dziwnie drzec. Powyzej tej predkosci jak i ponizej wszystko jest ok. Ostatnio doszlo mi jeszcze dziwne bujanie przodu wlasnie przy tych predkosciach. Czym to moze byc spowodowane?

Podnieś każde koło sprawdź czy nie jest krzywe, do wyważania WSZYSTKIE obowiązkowo! Ostatnio się przekonałem że tylne koła niewyważone dają objaw jakby z przednimi było coś nie tak.

Jeśli felgi krzywe to do prostowania / wymiany.

Aha, przy wyważaniu najlepiej sam "osłuchaj" koło czy nie ma w nim wody, jeśli oponę masz długo (kilka lat) na feldze to niestety się zdarza i każde koło bije niemiłosiernie mimo wyważenia.


Pozdrawiam
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66731


Temat: [01]Drgania kierownicy powyżej 110km/h - co to powoduję?
Od jakiegoś czasu drży mi kierownica przy prędkościach powyżej 110 - 120km/h zarówno przy przyśpieszaniu jak również przy utrzymywaniu prędkości, a także przy hamowaniu. Wykluczam krzywe felgi i niewyważone koła, gdyż to już robiłem i sprawdzałem i poprawiło się, a nawet zniknęło na jakieś 2 dni, a później od nowa. Wykluczam również krzywe tarcze hamulcowe, gdyż przednich nie wymieniałem, tylne wymieniłem długo przed tymi objawami, a i tak występują one przy w/w prędkościach, poniżej jest spokój.
I teraz pytanie co to może być? Drążki kierownicze, silenblocki czy inne ustrojstwo?
Oczywiście mam w planach w tym lub na początku przyszłego tygodnia zjawić się na diagnostyce, aczkolwiek chciał bym wiedzieć co to może być, gdyby tamtejsi "eksperci" nie znaleźli żadnych nieprawidłowości i trzeba by ich było naprowadzić co dokładniej mają sprawdzić.

Dolegliwość ta pojawiła się pod koniec wakacji, które spędziłem w Zachodniopomorskim, a kto był w okolicach Rewala i przejeżdżał przez gminę Karnice wie jakie są tam drogi - delikatnie mówiąc nie najlepsze. Stąd, między innymi , moje przypuszczenie iż nie jest to wina tarcz hamulcowych.
Źródło: skodaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=3366


Temat: Dedra Turbo - Lorgbow ( wcześniej miszax123, ZYX )
" />Urlop prawie mi się skończył, więc czas uaktualnić temacik

Ogólnie zrobiłem dużo mniej niż planowałem, z różnych przyczyn, w większości niezależnych ode mnie, a więc:

na +
- dedra już od ponad dwóch tygodni ma wyjęty prawie cały środek, czeka na malowanie, na dniach już powinno wszystko ruszyć
- z przodu są już amorki bilstein b4 i nowe poduszki amorów, więc całość siedzi już na eibach -30 + bilstein b4 jest sztywno
- zmienione oleje w skrzyni i silniku - castrol edge sport 10W60 + Valvoline dura blend 75W90
- zmienione lampy z tyłu na poliftowe
- wymienione pęknięte szkło reflektora
- założony osuszacz, chłodnica i nagrzewnica od klimy - reszta czeka aż ogarnę wiązkę

na -
- opóźnienie w malowaniu(wg planu miała być zaczęta 2 tygodnie temu)
- od zmiany nagrzewnicy nie działa wentylator(mam dwa na podmianę)
- dodatkowo testowo wpięty panel od klimy pochodził jeden wieczór a drugiego dnia rano był już martwy
- próba wymiany impulsatora prędkościomierza zakończyła się po odkryciu że wtyczka ma powyrywane przewody, dopiero po ich poprawnym podpięciu zobaczę co z tym fantem
- kolanko od dolotu tuż przy IC miało wręcz kosmiczną zwężkę, wymiana nie przyniosła jednak żadnej poprawy
- rdza wdała się w kielichy, będzie to zrobione jednak numer VIN jest na tyle zagrożony że dla własnego bezpieczeństwa potwierdzam zgodność przed i po remoncie u rzeczoznawcy, po czym numery będą nabite na inny element nadwozia, poza tym dwa małe ogniska rdzy w podłodze, w sumie nic wielkiego, i dość poważnie skorodowane tylne nadkole(śrubę mocującą pas wyjąłem razem z kawałkiem nadkola )
- wziąłem się za odnawianie felg, wprawdzie wyszły IMO bardzo ładnie, jednak podczas wyważania okazało się że 3 z 4 są krzywe co najlepsze, mam te felgi od niemal roku, jedną prostowałem, jeździłem nimi nieraz bardzo szybko i nie miałem żadnych problemów, czy choćby objawów że coś może być jeszcze krzywe muszę zatem szukać nowych felg
- i dwie najważniejsze sprawy, samochód kopci na zimnym i jeden z przewodów olejowych(chyba ten idący do smoka puszcza trochę oleju)

na ten moment tyle, wygląda na to że niedługo czeka mnie poważne grzebanie w silniku...,

bo decyzja zapadła, nie przerywam, tylko doprowadzam do ideału

najbliższe foto po wyjeździe od lakiernika, mam nadzieję że przed 10 września
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=18036


Temat: Male Kuku - pamiątka z Kalisza

Tomek, cholera - lodowisko tam było czy co ? Ile miałeś na szafie? Daj jakieś foty uszkodzeń. Cholerny pech


wlasnie najbardziej zly jestem przez to ze bylem grzeczny i nie wariowalem, wlaczalem sie z waskiej krętej asfaltówki na szeroką 3 pasmową. W momencie kiedy znalazlem sie na bocznym pasie z którego sie właczam do ruchu dodalem gazu i po prostu mnie obrocilo Jezdnia mokry i mżyło. Aha , i to juz bylo na miejscu w Poznaniu


Fotek na razie nie mam.

Objawy zaobserwowane - deeeeliaktnie przestawiona kierownica - zeby jechac prosto musze ja delikatnie skrecic w lewo. Z tylu delikatnie cos momentami buczy- tak samo jak przy łożysku. Na tyle delikatnie ze nie wiem czy mi sie wydaje czy faktycznie...

uszkodzenia:

- przejechany rant felgi - mam nadzieje ze nie jest krzywa - jesli jest to na tyle ze da sie to naprawic
- uszkodzony troche próg - żywica + lakier = pikuś
- wgniecione przez słupek znaku tylnie drzwi - troszke szpachlu i bedzie git

nie mialem czasu jechac do ASO jeszcze, popludniem podjade na zbieżnosc i pdonosnik i zobaczymy co tam sie porobilo. Poki co normalnie jezdzilem po miescie.

Foty pozniej

[ Dodano: 2008-05-17, 11:07 ]

lec nie łam się będzie dobrze, jest nienajgorzej, a jak sobie przypomnę ten krawężnik to mogło się to skończyć bardzo bardzo źle...

sie nie lamie, jestem troche zły bo generalnei nie zasluzylem sobie jazdą na takiego bączka - co innego kiedy sie zaper.... i sie człowiek sam prosi. Tu po prostu pech.

Tak jak mowilem na swieżo na miejscu zdarzenia - jak sie zatrzymalem to myslalem ze auto jest pozamiatane - szok ze tylko tyle..... rownie dobrze moglem polamac obie ośki , poharatać podwozie, pokrzywić 3 koła etc etc - dobrze ze znak nie stawial duzego oporu bo bym mial cala os pojazdu przestawioną... Mysle ze uratował mnie fakt ze jednym kolem normanie na jechalem na kraweżnik a druga strona zostala zamortyzowana przez plastikowy prog ktory przyjal na siebie cześć uderzenia z kraweżnikiem po obróceniu.
Źródło: skodaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=848



haha . XD

Designed By Royalty-Free.Org